[Tips & Tricks] Wuthering Heights...

I'm so tempted to write about Emily Bronte's - Wuthering Heights but afraid not this post have nothing whatsoever to do with her masterpiece, hehe =P When you're happened to be the shortest one in the family (I'm only 5'1" btw) you learn early in life that looking tall especially in a picture is very crucial!!! Pictures after all tell a thousand words, you don't wanna looked back at your old memories and cringe, don't you?

As you already knew, there are no secret potions that can make you grow inches in a short period of time... Just a little DO's and DONT's that I learned and practised over the time through my observation and experience =) It's not exactly brain surgery so I guess you can pretty much apply it whenever it suits you and let the illusion do the trick, wink2


TIPS & TRICKS #1 : KILLER HEELS 
It's the fastest and easiest way to make you look taller instantly =) My favorite definitely is slingback heels; it makes me feel taller, hotter and sexier, hehe =P Any type of heels actually will do, as long as you have the confidence to walk the walk ^_^ 

 

TIPS & TRICKS #2 : NUDE SHOES
Nude shoes may look plain and boring but thanks to Tyra Banks (who open up my eyes to the power of nude during one of her shows couple of years ago) I don't feel that way anymore!!! If you still have no idea what I'm talking about here, nude shoes (nude heels would be the best) is another great way to trick people vision into believing that you have longer legs. Try it if you haven't, you'll love it I bet =)


TIPS & TRICKS #3 : BLACK ENSEMBLE
Black is another color that you can used to your advantage... Whether it's your tops, pants or both, black have the magic to make you look leaner and taller just like that ^_~ Wear all black for the full effects and you'll look like a mysterious lady that's just gain height instead of weight, LOL


TIPS & TRICKS #4 : CROSS YOUR LEGS
Here is another trick that I learn from Tyra, she really love it when one of her girls doing this kind of pose because according to her, it gives the impression of never ending limbs, hehe =P The truth is, I do it all the time to hide my weird looking thighs, LOL I have no idea it will elongate my legs if Tyra didn't mention it, hee~  


TIPS & TRICKS #5 : BODY POSTURE
Good posture not only can help maintaining a healthy body and mind, it's also a great way to positioning your body towards it's best potential. Practising the right posture while standing and sitting can create a taller and lankier you in the long run. It's not too late to start now girls \\^_^//


TIPS & TRICKS #6 : WEARING THE SAME PRINT OUTFIT
This one is a pretty straight forward tips for you girls =) As you can obviously see here, when I wear the same print with my Kurung, I appear statuesque and so much taller than my real petite frame, yeay!!! Outfit too can be deceiving, don't you think? hehe =P


TIPS & TRICKS #7 : ACCENTUATE YOUR BEST FEATURE
Illusionist usually trick your eyes by leading your attention elsewhere before wowed you afterward... The same tactic applies here when you accentuate your best feature!!! You'll indirectly let others focus their sight on your fabulous parts instead of your not-so-skyrocket height, genius isn't it? In my case, I love to showing off my waist since it happened to be the only body part that never let me down, LOL


TIPS & TRICKS #8 : AVOID PHOTOGRAPHED NEXT TO SOMEONE TALLER THAN YOU
 I think I should rephrase the title above; avoid photographed next to someone so much taller than you!!! I can't help myself, it's so rare to meet not one but two of my beauty icons, Annie and Maggie Ford Danielson from Benefit Cosmetics ❤_❤ I learned my lesson but didn't regret it at all, at least now I can prove that I already met these wonderful ladies @_@


TIPS & TRICKS #9 : SKINNY JEANS
If you told me 5 years ago that skinny jeans will be all the rage, I'll probably laugh it off and say you're crazy, LOL It took me years to appreciate the beauty of skinny jeans and now it's one of my favorite fashion piece ever!!! It creates the illusion of slimmer and longer legs beside hugging all my flab at the right places, weeeee~


TIPS & TRICKS #10 : LIKE A BOSS ATTITUDE
Finally, the most important thing to make or break your picture girls is your attitude!!! The right kind of attitude will make you soaring high even just in a photo =) The wrong one of course will make you look smaller than you actually is... My photo above here for example can make you think of all sort of things but my 5'1" height right? @_@ Give a little bit of attitude in your poses and let the picture do the talking, wink2

Hopefully my random tips and tricks post today won't bored you all to death, I know I will if I see my face all over the page, hehe =P Happy trying everyone and let me know if the tips work for you too ^_~ Till then, adieu lovelies ❤_❤

8 comments:

  1. i really like this entry.sesuai utk org yg tak berapa nk tinggi mcm i ni...hehe...

    trick 1 tu mmg dh biasa pakai.trick 3 n 4 tu mcm biasa buat but i just realize it can make me looks taller :P others tips look useful indeed.should apply in da future ;)

    btw suka sgt ur heels yg ada ribbon tu. cute ok. n yesss mmg confirm wedges yg i beli at jelly bunny tu sama dgn u. but mine is in white color. sbb i pn tak ingat mula2 tu u punya mcm mana. mmg yg tu je d only design yg i rasa cute...hehe...but at the end it still makes my heels hurt T_T

    ReplyDelete
  2. hahaha I laughed to the point of acting like a boss pose.. maybe it does make u look taller but it doesn't make you look cute right,hehe..
    btw,you look pretty dear, its ok to look shorter, its portray our asian type! ;)

    ReplyDelete
  3. Cuna : Thank you Cuna, jgn lupe pose banyak2 dpn cermin praktis, hahaha =D Yup, jelly bunny tu mmg sakit kalau pakai lame2, I pun pakai kejap2 je T_T

    Arfahani : I'm glad that you like it dear, thanks a lot for your kind word, hugsss =)I'm trying my best to embrace my short-ness now, hehe =P

    ReplyDelete
  4. I love this post! babe, why not u do shoes collection post? gonna be interesting! tgk kasut2 u kat gmbr2 u, fulamak! I terkedu, terkesima, terkejut!. hahaha

    ReplyDelete
  5. omg i really like your killer heels! lawa sangat2! thanks for the tips, really helpful ^_^

    ReplyDelete
  6. Wiida : Thanks sweetie <3 That's a very good idea actually, excited do to one soon =)

    Mieza : Thanks Mieza, I'm more than happy to share, hugss xx

    ReplyDelete
  7. Babe.. Thanks for the tips! As u know I am 'fun-sized' toooo! Hahhaha

    And the idea of shoes collection is awesome, maybe you can start doing a tag? I love shoes! :D

    ReplyDelete
  8. Thanks Sabby dear, we're both fun size but you're cuter of course, lol

    Yeah, that's a good idea gurl, will definitely do one soon, hehe =P

    ReplyDelete

Subscribe

Follow @ Instagram

Back to Top